Veel voorkomende vragen
Veelgestelde vragen over de olie
Veelgestelde algemene vragen
Kan ik bakken in de olijfolie van Seconda Casa?
Ja, onze olijfolie ondergaat een zorgvuldig filter- en centrifugeproces, waardoor alle water en vruchtvlees uit de olie worden verwijderd. Hierdoor voorkomen we spetteren en walmen, waardoor onze olijfolie ideaal is voor bakken en grillen.
Is Seconda Casa extra vergine olijfolie?
Seconda Casa-olie is puur natuur, oftewel extra vergine olijfolie. De olijven worden pas geplukt wanneer ze volledig rijp zijn, waarna ze zo snel mogelijk worden geperst om de smaak en gezonde antioxidanten te behouden. Na het persen wordt de olie gefilterd en gecentrifugeerd. Zonder water en vruchtvlees kun je de olie loeiheet verwarmen zonder dat het gaat spetteren of walmen. Ontdek zelf hoe aangenaam dat is.
Is de olijfolie glutenvrij?
Ja! Onze extra vierge olijfolie is volledig glutenvrij en vrij van sporen van noten en pinda’s. Zelfs als je last hebt van een notenallergie, kun je met een gerust hart van ons product genieten.
Hoe lang is de houdbaarheid van jullie olijfolie?
Onze olijfolie blijft optimaal van kwaliteit tot in ieder geval 18 maanden na de oogst. Controleer de vervaldatum op de fles voor de exacte informatie.
Is de olijfolie van Seconda Casa vegan?
Ja, de olijfolie van Seconda Casa is vegan.
Waar wordt jullie olijfolie geproduceerd?
Onze olijfolie wordt met passie geproduceerd in Toscane, Italië, bij het familiebedrijf Peccianti in Bibbona. We koesteren een warme band en nauwe samenwerking met deze familie, die al generaties lang actief is in de productie van hoogwaardige olijfolie.
Zijn er recepten beschikbaar die gebruikmaken van jullie olijfolie?
Op onze recepten pagina kunt u diverse gerechten vinden die kunnen worden gemaakt met onze olijfolie. Mocht u zelf inspiratie willen delen, stuur deze dan in naar [email protected]
Veelgestelde algemene vragen
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €6.95. Wij verzenden onze producten met de service van Postnl.
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Je kunt een bestelling annuleren door contact met ons op te nemen via [email protected]. Let op, er kunnen annuleringskosten van toepassing zijn.
Wat moet ik doen als mijn product beschadigd aankomt?
Als jouw product beschadigd is aangekomen, neem dan onmiddellijk contact met ons op via [email protected]. Stuur ook foto’s van de beschadigde verpakking en het product mee voor een snelle afhandeling
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Je kunt jouw persoonlijke gegevens wijzigen door in te loggen op jouw account op onze website en de nodige wijzigingen aan te brengen in het accountgedeelte.
Wat is jullie retourbeleid?
Ons retourbeleid staat vermeld op onze “verzend & retourbeleid” pagina. Kijk daar voor gedetailleerde informatie over het retourneren van producten.